I am wondering if anyone can help me. My great grandfather is Benjamin Fernandez, an ambassador to Mexico. He married my great grandmother, Rosemary Galliana, an Italian Mexican, and had four children: Benjamin Fernandez jr, Peter Fernandez (Pedro), my grandfather Obdulio (Julio) Fernandez, and Gloria Fernandez. For reasons unknown to me, he left my great-grandmother and went back to Spain. She then came to the U.S., to the San Francisco Bay Area, where my family was raised. I would like to make contact with any family I may have in Asturias, but don't know where to begin. Does anyone have any ideas?
-------------------------------------------------
Trans. Ana
Me pregunto si alguien puede ayudarme. Mi bisabuelo es Benjamín Fernández, embajador en México. Se casó con mi abuela, Rosemary Galliana (ítalo-mexicana) y tuvieron cuatro hijos: Benjamín Fernández jr., Peter Fernández (Pedro); mi abuelo Obdulio (Julio) Fernández y Gloria Fernández. Por motivos que desconozco, dejó a mi bisabuela y regresó a España. Ella se trasladó a Estados Unidos, a la zona de San Francisco, donde mi familia se estableció. Me gustaría contactar con algún familiar que pueda tener en Asturias, pero no sé por dónde empezar. ¿Alguien puede darme alguna idea?
Benjamin Fernandez, Ambassador to Mexico
Moderators: svgev, Maria Garcia Alvarez, Moderators
-
- asturias_and_me:
Welcome, Michael! I'm sorry I've been slow in reading this message.
Do you have any information about the area of Asturias that your grandfather came from? Most Spaniards have two last names. Do you know both of his last names?
If you don't know this information, perhaps he'll be written about in the newspapers of that day because he had an important position in the government.
------------------------
¡Bienvenido, Michael! Lo siento que me ha tardado tanto en la leer este mensaje.
¿Tienes alguna información de la zona de Asturias en que nació tu abuelo? La mayoría de los españoles tienen dos apellidos. ¿Conoce sus dos apellidos?
Si no conoce esta información, tal vez estuviera escrito en los periódicos en aquellos tiempos porque tenía una posición importante en el gobierno.
Do you have any information about the area of Asturias that your grandfather came from? Most Spaniards have two last names. Do you know both of his last names?
If you don't know this information, perhaps he'll be written about in the newspapers of that day because he had an important position in the government.
------------------------
¡Bienvenido, Michael! Lo siento que me ha tardado tanto en la leer este mensaje.
¿Tienes alguna información de la zona de Asturias en que nació tu abuelo? La mayoría de los españoles tienen dos apellidos. ¿Conoce sus dos apellidos?
Si no conoce esta información, tal vez estuviera escrito en los periódicos en aquellos tiempos porque tenía una posición importante en el gobierno.
- Terechu
- Moderator
- asturias_and_me:
Hola Michael,
Although you have very little to go by, since you don't know your GGF's second surname or place of birth, I would guess that you might be able to trace him by looking up (or requesting) the list of Spanish ambassadors to Mexico in the last century.
Maybe the Spanish Embassy can direct you, or else the diplomatic corps of the Ministry of Foreign Affairs in Madrid (Cuerpo Diplomático, Ministerio de Asuntos Exteriores).
I don't know...just an idea.
-----------------------------------------------
Aunque tienes pocos indicios, ya que no sabes el segundo apellido de tu bisabuelo, ni lugar o fecha de nacimiento, yo diría que posiblemente puedas localizarlo (o pedir) una lista de los embajadores españoles en México en el siglo pasado.
A lo mejor te pueden orientar en la embajada española, o sino el cuerpo diplomático del Ministerio de Asuntos Exteriores en Madrid.
No sé...es una idea.
Although you have very little to go by, since you don't know your GGF's second surname or place of birth, I would guess that you might be able to trace him by looking up (or requesting) the list of Spanish ambassadors to Mexico in the last century.
Maybe the Spanish Embassy can direct you, or else the diplomatic corps of the Ministry of Foreign Affairs in Madrid (Cuerpo Diplomático, Ministerio de Asuntos Exteriores).
I don't know...just an idea.
-----------------------------------------------
Aunque tienes pocos indicios, ya que no sabes el segundo apellido de tu bisabuelo, ni lugar o fecha de nacimiento, yo diría que posiblemente puedas localizarlo (o pedir) una lista de los embajadores españoles en México en el siglo pasado.
A lo mejor te pueden orientar en la embajada española, o sino el cuerpo diplomático del Ministerio de Asuntos Exteriores en Madrid.
No sé...es una idea.