The Ron Family

Researching our ancestors in Asturias & America.<br>
Investigando nuestros antepasados en Asturias y America

Moderators: svgev, Maria Garcia Alvarez, Moderators

Post Reply
T. Ron
asturias_and_me:

The Ron Family

Post by T. Ron »

Hi everyone :)
I'm kinda new on here but I was wondering who else is in the Ron family.
My family is ecuadorian & today my mother had told me that my last name came from Spain. Also that the last name Delgado is also from spain :)
Hilda
asturias_and_me:

Post by Hilda »

La familia Ron.- Casualmente acabo de leer un articulo sobre el Palacio de Ron, situado en el Ayuntamiento de San Martin de Oscos, fue construido en el Siglo XVII, es un majestuoso inmueble, con iglesia incluida, que se encontraba en total abandono. En el ano 2009 fue a subasta y se entrego al Principado de Asturias , quien es ya oficialmente propietario del inmueble y lo destinara a fines turisticos. En cuanto este en condiciones de ser visitado, abrira sus puertas seguramente en la proxima Semana Santa.

Su apellido por supuesto es espanol, y mas concretamente asturiano. Conoci personas en Cuba con ese apellido, cuyo origen estaba situado en esa zona occidental de Asturias. El nombre del Alcalde de San Martin de Oscos es Don Jose Antonio Martinez. Si le escribe aportando el mayor numero de datos posible, seguramente la podra orientar sobre la forma de encontrar algunos familiares.
is
Moderator
asturias_and_me:

Post by is »

Actually, the Ron family who used to own the medieval palace in Samartin d'Ozcos originally came from County Ibias, also in West Asturias.

There is an older Ron palace-fortress in Lagueiro, near San Antolin d'Ibias, which I think predates the one in Samartin. I know this because my cousin Manolin from Co. Ayande was one of the last co-owners of the structure in Samartin before it was sold to the regional government. His side of the Ron family is originally from Ibias.

Here is a recent (Jan. 2011) pic of the Ron palace-fortress in Lagueiro, a truly beautiful and isolated place:

Image
Art
Site Admin
asturias_and_me:

Post by Art »

Wow, Hilda and Is, you are good! I had been wondering how anyone could respond to this question. That really is a beautiful location in Lagueiro.

TRon, I'd assume that "Delgado" is Spanish, but you can look up your family names yourself using the tools on this page:
http://www.asturianus.org/forum/viewtopic.php?t=3375

-------------------------------

¡Hala, Hilda y Is, sois estupendos! Me había estado preguntando cómo alguien podría responder a esta pregunta. Is, sí, es una magnífica entorno en Lagueiro.

TRon, supongo que "Delgado" es un apellido español, pero puedes buscar tus apellidos por ti mismo utilizando las herramientas de esta página:
http://www.asturianus.org/forum/viewtopic.php?t=3375
Post Reply

Return to “Genealogy - Genealogía”