Saludos desde Ocean, NJ EEUU-Francisco J. Castelo Fernandez

Tell us your story!<br>
¡Dinos tu historia!

Moderator: Moderators

Post Reply
fjc
asturias_and_me:

Saludos desde Ocean Township, NJ EEUU

Post by fjc »

Mi nombre es Francisco Jose Castelo Fernandez. Hijo de una asturiana y un gallego. Naci en Gijon, Asturias en el '62 y emigre a los Estados Unidos en el '72. Tengo un hijo y una hija (gemelos) y una esposa que es toda mi vida (es americana).

Familias comunistas que sufrieron mucho por culpa del gallegito.

My name is Francisco. Son of an asturiana and a gallego. I was born in Gijon, Asturias in 1962 and emigrated to the US in 1972. I have twins (boy and a girl) and a beautiful wife who is still trying to understand the Asturian/Galician way.

My family on both side have to thank Paquino for our good fortune.

PS -- This is a very liberal translation. :D
Terechu
Moderator
asturias_and_me:

Post by Terechu »

Hola y bienvenido, Gijonés,
Por cierto, Francisco, un pequeño comentario: me encanta tu apellido Castelo, me recuerda a mi primer estuche de lapiceros de Faber Castell de Alemania, que me regaló mi padrino cuando empecé a la escuela. Era un lujo absoluto en la pobre España de 1960 y lo cuidé como oro en paño durante años.
Te parecerá una tontería, pero tu apellido ha desencadenado un recuerdo casi palpable. En la era de la informática que vivimos, estamos perdiendo los placeres de escribir con un buen lápiz o una buena pluma. Lástima!

----------------------------
Hi and welcome Gijones

By the way, Francisco, just a little remark: I love your surname Castelo, it reminds me of my first pencil case by Faber Castell from Germany, which my godfather gave to me when I started school. It was sheer luxury in that poor 1960 Spain and I treasured it for years.
It might sound silly, but your surname has triggered a remembrance which I can almost touch. In this computer age of ours we are losing the pleasure of writing with a good pencil or pen. Pity!

Cheers
Terechu
Post Reply

Return to “Introduction of Members - Presentación de miembros”