ASTURIAN FILM FESTIVAL - FESTIVAL DE CINE ASTURIANO

Vocabulary & grammar of Asturian & Bable, comparisons with Castilian.<br>
Vocabulario y gramática de asturianu y bable, comparaciones con castellano

Moderator: Moderators

Post Reply
astúricu
Posts: 164
Joined: Sat Jun 28, 2003 12:39 pm
asturias_and_me:

ASTURIAN FILM FESTIVAL - FESTIVAL DE CINE ASTURIANO

Post by astúricu »

ASTURIAN FILM FESTIVAL ENDS WITH 7337 AND LENCERÍA DE OCASIÓN AS JURY AWARDS.
THE FIRST EDITION OF THE ASTURIAN FILM FESTIVAL CELEBRATES IN 2005 THE CENTENNIAL OF ASTURIAN CINEMA


ASTURIAN FILM FESTIVAL ENDS WITH 7337 AND LENCERIA DE OCASIÓN AS JURY AWARDS
..........................................................................................................

El Festival de Cine Asturiano pieslla
premiando a 7337 y Lencería de ocasión


Asunción Balaguer y Paul Naschy obtienen tamién los premios del xuráu

El FESTIVAL DE CINE ASTURIANO na so primer edición celebró la Gala de Pieslle esti vienres 17 de xunu del 2005 nel Salón d'Actos de la Biblioteca de Madrid Joaquín Leguina. La directora de la Biblioteca Dª Belén Llera dió la bienvenida al actu de presentación de los nominaos a les diferentes categoríes de la sección oficial del Concursu de Curtiumetraxes Asturianos y a la entrega de premios del xuráu del Festival. Durante la Gala de Pieslle del Festival proyectóse'l documental asturianu "El gnomo de la catedral" de Justo de la Cueva, 1942, película recién remasterizada y ficiéronse homenaxes a los actores Paul Naschy y Asunción Balaguer, premiaos pol xuráu como meyor actor y actriz del Festival. El palmarés completu del I Festival de Cine Asturiano quedó como sigue y presentaráse per primer vez n'Asturies el prósimu martes 19 de Xulio a les 20 hores nel Club de Prensa Asturiana d'Uviéu. El xuráu oficial d'esti I Festival tuvo formáu por Miguel Losada, Julio César Acera, Enrique Bocanegra, David Reznak, Ángel Guinda, Xosé Bolado, David M. Rivas, Xosé Nel Zurrón y como presidente d'honor del xuráu Don Gil Parrondo y Rico. El xuráu popular premió tamién a 7337 y a Lencería de ocasión de Sergio G. Sánchez y Teresa Marcos respectivamente como meyores curtios asturianos que se proyectaron al final del actu. La II edición del Festival de Cine Asturiano fairáse n'Uviéu l'añu que vien.


PALMARÉS DEL I FESTIVAL DE CINE ASTURIANO:

MEYOR ACTRIZ: Asunción Balaguer por El beso de la tierra.
MEYOR ACTOR: Paul Naschy por El corazón delator.
MEYOR GUION: José Maniega por Imaxe accidental.
MEYOR DIRECTOR: Sergio G. Sánchez por 7337
MEYOR CURTIU ASTURIANU EN CASTELLANU: Lencería de ocasión de Deva-Films- Pedro Costa
MEYOR CURTIU N'ASTURIANU: 7337 de W-P producciones.
PREMIU D'HONOR: D. Gil Parrondo y Rico.

festivalcineastur@wanadoo.es


--------------------------------------------------------------------------------


Préstanos convidavos a la presentación del PALMARÉS GANADOR del

I FESTIVAL DE CINE ASTURIANO
I CENTENARIU DEL CINE ASTURIANO

que tendrá llugar el próximu martes19 de xulio del 2005 a les 20 hores nel
CLUB DE PRENSA ASTURIANA
c/Calvo Sotelo 7, Uviéu - Asturies.

...........................................................................................................
astúricu
Posts: 164
Joined: Sat Jun 28, 2003 12:39 pm
asturias_and_me:

asturian film festival - palmarés oficial

Post by astúricu »

--------------------------------------------------------------------------------

I FESTIVAL DE CINE ASTURIANO
PALMARÉS

--------------------------------------------------------------------------------

PREMIU D'HONOR: D. GIL PARRONDO Y RICO (L.luarca, 1921)

--------------------------------------------------------------------------------


PREMIU AL MEYOR CURTIUMETRAXE N'ASTURIANU:



7337
Asturies. 2004. 11 minutos. 35mm. color
Dirección: Sergio G. Sánchez. Guión: Sergio G. Sánchez. Productora: W-P
Intérpretes: Marta Belaustegui, Enrique Sánchez Marín, Covadonga Gonzalez, Arsenio Gonzalez.
Sinopsis: Seronda 1973. Una xoven mayestra llega a Naviel.la, un pueblu de les montañes asturianes pa facese cargu d'una escuela rural que tuvo en desusu dende la guerra civil. Naide vien a recibila. Los alumnos nun lleguen. pero álguien lleva munchu tiempu esperando.
Premiu del Públicu al Meyor Curtiumetraxe n'Asturianu.

--------------------------------------------------------------------------------


PREMIU AL MEYOR CURTIUMETRAXE ASTURIANU EN CASTELLANU:



Lencería de ocasión

Asturies. 1999. 15 minutos. 35mm. color.
Dirección: Teresa Marcos. Guión: Teresa Marcos. Productora: Deva Films- Uviéu.
Intérpretes: Ruth Núñez, Estrella Blanco, Isabel Friera, Irene López, Sandra Alba.
Sinopsis: Una neña siéntese fascinada polos senos grandes de muyer. Cuando crez paez que les coses nun camuden.
Premiu del Públicu al Meyor Curtiumetraxe Asturianu en Castellanu

--------------------------------------------------------------------------------


PREMIU AL MEYOR ACTOR:
PAUL NASCHY (Madrid, 1934) por El corazón delator


--------------------------------------------------------------------------------


PREMIU A LA MEYOR ACTRIZ:
ASUNCIÓN BALAGUER (Manresa, 1925) por El beso de la tierra.


--------------------------------------------------------------------------------


PREMIU AL MEYOR GUIÓN:
JOSÉ MANIEGA (Avilés, 1968) por Imaxe accidental


--------------------------------------------------------------------------------


PREMIU AL MEYOR DIRECTOR:
SERGIO G. SÁNCHEZ (Uviéu, 1973) por 7337



--------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------

FESTIVAL DE CINE ASTURIANO
festivalcineastur@wanadoo.es




--------------------------------------------------------------------------------


Préstanos convidavos a la presentación del PALMARÉS GANADOR del

I FESTIVAL DE CINE ASTURIANO
I CENTENARIU DEL CINE ASTURIANO

que tendrá llugar el próximu martes19 de xulio del 2005 a les 20 hores nel
CLUB DE PRENSA ASTURIANA
c/Calvo Sotelo 7, Uviéu - Asturies.

Director: Xavi Vilareyo.

--------------------------------------------------------------------------------
astúricu
Posts: 164
Joined: Sat Jun 28, 2003 12:39 pm
asturias_and_me:

CINE ASTURIANO: UNA HESTORIA DE CINE AÑOS

Post by astúricu »

--------------------------------------------------------------------------------




Cine Asturiano, una hestoria de cien años





El cine nació oficialmente un 28 d’Avientu de 1895 nel Salón Indien del Gran Café de París de la mano de los hermanos Lumière, invientores del so famosu cinematógrafu.



Siete meses más tarde presentóse n’Asturies el nuevu inventu, l’inventu del sieglu, en concretu en Xixón nel marcu de les fiestes de branu. Asina, el sábadu 8 d’agostu de 1986 anunciábase una proyección de cintes nel Teatru Xovellanos de Xixón, teatru que s’atopaba nel llugar que güei ocupa la biblioteca pública de la ciudá. El valiosu Teatru Xovellanos de Xixón cuntaba yá dende 1889 con enerxía eléctrico, siendo’l primer teatru d’España qu’adoptó esti adelantu y por ello yera l’escenariu más afayadizu pa les primeres proyecciones cinematográfiques. Naquella dómina la prensa asturiana yera sorprendentemente mui escosa nel anunciu d’eventos cinematográficos polo que disponemos güei de poca información sobre’l comienzu del cine n’Asturies. Y ye que’l cine entá nun se consideraba, al menos por delles élites, como un arte sinon como una simple mercancía de feriantes, una atracción de fiesta local o un negociu más de barracones ambulantes.



En xulio de 1897 lleguen a Xixón los portugueses César Marqués y Alexandre de Azevedo instalando’l so cinematógrafu Lumière nel baxu del Paséu de Begoña 33, onde proyectaríen al públicu durante aquel branu básicemente películes del catálogu Lumière. Ye de señalar que’l cinematógrafu Lumière servía lo mesmo pa proyectar que pa impresionar y positivizar el material. Ye por ello que Marqués y Azevedo, gracies a les magnifiques instalaciones técniques pal reveláu que poseía la xixonesa Sociedad Electro-Fotográfica de la cai Corrida 37, nel mesmu branu de 1897 filmaríen les primeres tomavistes conocíes d’Asturies: Vista de un rompeolas tomada desde Santa Catalina y Vista del Campu Valdés tomada a la salida de misa de la iglesia de San Pedro, esta última filmada con seguridá el domingu 12 de setiembre de 1897. La proyección d’estes cintes resultó tou un éxitu de públicu n’especial la de la surtida de misa yá que nella apaecíen filmaes les persones más relevantes y conocíes del Xixón d’entós. La finalidá de rodar les salides masives de mises o fábriques tenía una finalidá comercial pues naquellos primeros años de la filmación garantizábase un públicu pa les proyecciones, deseosu de vese reflexáu en movimientu nua gran pantalla.



El xixonés Arturo Truán y Vaamonde (1868 – 1937), artista ya industrial, sedría ensin dulda ún de los aficionaos qu’acudía a les proyecciones del Paséu Begoña naquellos años yá que al poco, en 1989, fizo él mesmu gracies a un catálogu de la casa Lumière de Lyon, namenos que un cinematógrafu propiu. Filmaría en 1899 “Vistas gijonesas” dientro d’una filmografía curtia pero valiosa.



A fines del XIX Xixón yera una ciudá en plena expansión económica ya industrial con una burguesía inquieta y abierta a los adelantos del progresu y la cultura, que darréu vio nel cine un instrumentu dinamizador y afayadizu pa difundir los nuevos proyectos comerciales como’l de la Exposición Asturiana. Pela so parte Uviéu siguía cola so imaxe secular y clariniana de ciudá dormida y levítica, un alma que s’alarma ante cada innovación, que se chancia del modernismu. De toes formes, Uviéu yá conociera del cinematógrafu en 1896 al empar que Xixón pero nun sedría hasta 1900 cuando los dueños del Café Pasaje, pegáu a la cai Uría, ufiertaren sesiones de cine al públicu gracies a un cinematógrafu Lumière que teníen comprao na Exposición Universal de París esi mesmu añu.



Otru pioneru del cine n’Asturies foi Julio Peinado y Alonso, profesor de fotografía formáu na Sociedad Electro-Fotográfica de Xixón, toa una escuela de cine n’aquel tiempu, y que rodó en 1903 la cinta “Salida de las obreras de la fábrica de tabacos de Xixón”. Otru interesantísimu trabayu d’él ye “Día de fiesta en Candás”, película de 1910 dixebrada en 5 capítulos.



En 1903 ábrese en Xixón el Salón Luminoso, local destináu a espectáculos y cinematógrafu, con dos sedes, una na cai Corrida nel iviernu y otra nel Paséu Begoña pel branu. El Salón Luminoso pasó a nomase depués Cine Modernista, en 1914 Salón Doré y yá na posguerra llamóse Salón Imperio y constituyó ún de los primeros templos importantes del cine n’Asturies. Nesti Salón Luminoso estrenóse un 22 de Xulio de 1905 la primer película asturiana de ficción: El robo de fruta, de Javier Sánchez Manteola (Borines 1877 – 1938), cinta de la que nun conservamos güei nenguna copia. El nacimientu del cine con argumentu o de ficción foi un procesu natural d’evolución del mercáu, al dir perdiendo atractivu pal públicu les yá reiteraes cintes de vistes panorámiques de ciudaes, monumentos, pueblos o romeríes, interés ensin embargo que nunca perdieron estos documentales nos ámbitos de la emigración asturiana, yá que siempre se recibíen n’América con gran interés.



El robo de fruta, de Javier Sánchez Manteola, yera una película cómica xixonesa, mui al gustu de los temes favoritos de les primeres películes: la escorribanda-escorridiella de lladrón y policíes, elementu básicu de la comedia burlesca de moda, con cayíes rares, voltiaderes, solmenaes, esparavanes y enfáticos saltos d’obstáculos. L’acción d’El robo de fruta sitúase na finca de los Bustillo en Somió-Xixón, dende la que los lladrones escapen pela llamuerga de la quinta de los Pidal. Los guardies, en llegando al ríu Piles, atopen con Rigueletu, un pescador y con Pilonga, otru xixonés famosu, baltiándolos a toos pal agua. La cinta termina na puente de Viñao y ye un exemplu del adelantu técnicu y artísticu qu’algamó la industria cinematográfica asturiana nel añu 1905, diez años depués de la invención del cine.



Pela so parte n’Uviéu había un creciente interés popular hacia’l cine gracies a les proyecciones nel Café del Pasaje y a los barracones ambulantes durante les fiestes y pese al desinterés oficial polo cinematográfico. Asina, el Teatru Campoamor que cuntaba con allumáu eléctrico dende la so inauguración en 1892, nun llegaría a ufiertar cine hasta 1925 y ello gracies al empresariu Juan Antonio Fandiño y Pérez, promotor del so famosu salón de cine que tenía entamáu en precariu dende 1908 nel Campu San Francisco. El Teatru Celso, inauguráu en 1906 frente la estación del Vasco-Asturianu, foi otru de los centros d’exhibición na capital yá que al poco convirtióse en local cinemaográficu.



Poco a poco, los barracones ambulantes de cine n’Asturies diben dando pasu a nuevos y modernos teatros y salones de cine, asina abriéronse en Xixón los teatros Dindurra y Robledo (1917) y ameyorábense otros como’l Salón Luminoso qu’en 1914 como yá se dixo camudóse en Salón Doré. N’Avilés construyéronse el Teatro-Circo de Somines, el Salón Iris y yá en 1920 el tan deseyáu Teatru Palacio Valdés. Otros conceyos como Mieres, Tinéu, Llangréu, Carreño, Grao, Noreña, Sotrondiu, Parres o Boal construyeron tamién bien pronto los sos cines.



Los años 1920 puen calificase como la edá d’oru del cine asturiano, antes de la llegada del cine sonoro. La emigración asturiana n’América ofrecía a les películes asturianes un inmensu mercáu d’exportación yá que siempre se recibíen ellí con entusiasmu. Munchos países, dende L’Arxentina a Los Estaos Uníos, o dende México a Cuba proyectaron les películes asturianes, dalgunes filmábense dafecho pal mercáu americanu como por exemplu “Vistas de Asturias”, proyectada en Buenos Aires en 1924. Una de les cintes más señeres foi el documental “Asturias” rodáu en 1925 por Romualdo Alvargonzález Lanquine (Xixón, 1880 – 1936), promotor de la I Feria de Muestres Asturiana de 1924. El documental “Asturias” constaba de 9 partes y foi una intelixente forma d’usar el cine como mediu de promoción del progresu industrial y turísticu asturianu. Otres películes relevantes del cine asturiano de los años 1920 fueron Cuento de lobos (1925), José (1925, cinta estrenada con éxitu nos Estaos Uníos), Bajo las nieblas de Asturias (1926), La sirena del Cantábrico (1926), Carolina la neña de plata (1927), Mieres del Camino (1927), Yá t’oyí (1928)…



Nos años 1920 Asturies ocupaba ún de los primeros puestos na producción de películes depués de Madrid y Valencia. La llegada del cine sonoro aumentó los costos de les películes y los empresarios asturianos yá nun veíen mui claro arriesgar tanto nel negociu del cine, especialmente depués de la crisis de 1929. Asina, munches productores asturianes pesllaron pasando la industria del cine sonoro a depender básicamente de Madrid y Barcelona.



Si bien la producción asturiana baxó abondo nos años 1930, hai que destacar con too pelócules como Dos mujeres y un Don Juan (1933) y Sidra y picardía (1934). El cine sonoro esixía la renovación de los vieyos teatros y la instalación de mayores pantalles. Asina, el Teatru-Circu Obdulia de Xixón convirtióse en 1930 nel Cine Campos Elíseos. El vieyu Cine Versalles camudó en Cine Goya y abrieron otros nuevos como’l Cinema Rivero, el Roxy o l’Avenida, toos ellos en Xixón. De los 119 cines existentes n’Asturies enantes de la Guerra del 36 más de la mitá d’ellos siguieron proyectando películes mudes por carecer d’instalaciones modernes pal cine sonoro.



Na posguerra, el cine siguió medrando y abriendo nuevos locales yá que yera entós cuasi la única vía d’evasión y ociu pa muncha xente. El recordáu Teatru Arango, el Cine Hernán Cortés, el Capitol, el Principado, el Pombo, l’Aramo… y tantos otros tristemente desaparecíos formen parte de la nuestra historia personal, la del nuestru recuerdu furtáu pa beneficiu de los intereses de la especulación urbanística ya inmobiliaria que nos privó pa siempre non yá de los nuestros recuerdos d’infancia sinon de tan céntricos espacios pa la cultura y pal arruelu.



El cine entra nos años 1960 nuna decadencia en competencia creciente cola televisión. Güei, les fuerces vivies y les autoridaes competentes d’Asturies ignoren al cine. Ello nun nos impedirá que sigamos admirando a tantos cineastes asturianos, actrices, actores, guionistes, técnicos, productores y exhibidores que ficieron y faen del séptimu arte asturianu una historia viva de cien años.







XAVI VILAREYO

FESTIVAL DE CINE ASTURIANO
astúricu
Posts: 164
Joined: Sat Jun 28, 2003 12:39 pm
asturias_and_me:

EL CENTENARIU DEL CINE ASTURIANO CELÉBRASE EN MADRID

Post by astúricu »

El Centenariu del Cine Asturiano
celebróse en Madrid.

El I FESTIVAL DE CINE ASTURIANO celebró'l I CENTENARIU DEL CINE ASTURIANO el vienres día 3 de xunu del 2005 nel Salón d'Actos de la Biblioteca de Madrid. La Biblioteca de Madrid, la segunda más grande de la capital, alluga'l depósitu llegal de llibros editaos na Comunidá y l'Archivu de Madrid y ye un importante centru cultural. La Biblioteca de Madrid ye un exemplu de la nueva arquitectura industrial reconvertida pa usos culturales yá que nun entamu allugó una importante fábrica de cerveza.

El pasáu vienres 3 de xunu a les 18 hores celebróse nel so Salón d'Actos el I Centenariu del Cine Asturiano con una presentación y conferencia, seguida de mesa redonda y coloquiu onde se proyectará la película muda asturiana de 1927 "Mieres del Camín" de Juan Díaz Quesada amás de la película documental "Oviedo, Principado de Asturias" de 1942.

El xueves día 16 de xunu del 2005 a les 18 hores, reentamará'l Festival y proyectaráse la SECCIÓN OFICIAL a concursu de los curtiumetraxes finalistes seleccionaos pal I Concursu de Curtiumetraxes Asturianos, onde un xuráu popular votrará al meyor actor, actriz, guion y director del Festival. Los curtiumetraxes 7337 y Lencería de ocasión de Sergio G. Sánchez y Teresa Marcos respectivamente yá recibieron antes los premios al meyor curtiu n'asturianu y en castellanu. Gil Parrondo yá recibió el pasáu 27 d'abril el Premiu d'Honor del Festival.

El vienres día 17 de xunu del 2005 a les 18 hores entamará la Gala de Clausura cola entrega ofical de premios, homenaxes y proyección de curtios ganadores, amás ufiertaráse durante la Gala el documental "El gnomo de la catedral" de Justo de la Cueva, 1942, película recién remasterizada. La entrada a les trés sesiones ye dafechu gratuíta pa tol públicu cinéfilu. El director del Festival, Xavi Vilareyo, quier dar les gracies a toles entidaes y persones que ficieron posible'l desarrollu d'esti certame. La Biblioteca Regional de Madrid Joaquín Leguina atópase na cai Ramírez de Prado 3 (Delicias) Madrid.


FESTIVAL DE CINE ASTURIANO
festivalcineastur@wanadoo.es






--------------------------------------------------------------------------------


Préstame convidalu al
I FESTIVAL DE CINE ASTURIANO

que tendrá llugar los prósimos díes 3, 16 y 17 de xunu del 2005 na
BIBLIOTECA DE MADRID JOAQUÍN LEGUINA
c/Ramírez de Prado 3 (Delicias) Madrid

xueves, 16 de xunu del 2005, 18 hores:
Proyección de la SECCIÓN OFICIAL A CONCURSU de los curtiumetraxes seleccionaos pal Festival. Xuráu popular.
vienres, 17 de xunu del 2005, 18 hores: GALA DE CLAUSURA del Festival.
Homenaxes y entrega de Premios. Proyección de "El gnomo de la catedral" (1942) y de los curtios ganadores.

Director: Xavi Vilareyo.

--------------------------------------------------------------------------------
astúricu
Posts: 164
Joined: Sat Jun 28, 2003 12:39 pm
asturias_and_me:

CONVIDADA D'HONOR AL FESTIVAL DE CINE ASTURIANO

Post by astúricu »

--------------------------------------------------------------------------------

Mary Paz Pondal, actriz.
Convidada d'Honor del I FESTIVAL DE CINE ASTURIANO

--------------------------------------------------------------------------------




Mary Paz Pondal nació en Oviedo- Asturias. En su infancia actuaba en todo tipo de festivales recitando en toda su querida Asturias. A los dieciséis años se traslada a Madrid donde estudia Arte Dramático con Mercedes Prendes. Allí empieza su carrera cinematográfica y teatral, así como infinidad de actuaciones en TVE, como el premiado internacionalmente: "Historias de la Frivolidad", con Narciso Ibáñez Serrador o "Un nuevo Rey Midas" con Pedro Amalio López. En el cine, interviene en 74 títulos, de ellos 24 como protagonista. Sus últimos trabajos cinematográficos en 2001: "Primer y último amor" de Antonio Jiméz Rico e "Historia de un beso" de José Luis Garci. Ha trabajado con Buñuel en "Tristana".
En teatro, es inifinidad el número de actuaciones. En especial destaca su papel en "Melibea", al lado de la gran actriz Milagros Leal y dirigida por José Osuna. También "Ay molinera" del Marqués Luca de Tena, Luis Escobar; "Cancionera" de los hermanos Alvarez Quintero, José Osuna; "El cubil" de Juan Antonio Gil Arbós; "Los inocentes de la Moncloa" de Rodríguez Méndez; "Quiero ver a Miusof", Fernando Fernán Gómez; "El visón volador", Jaime Azpiricueta; "La viuda de Dupont", Modesto Higueras, etc. Giras por Europa: "El deseo bajo los olmos" de Oneill; "Ninette y un selor de Murcia" de Miguel Mihuera; "La barca sin pescador" de Alejandro Casona; "El baúl de los disfraces" de Jaime Salou; "El baile" de Edgard Neville; "A media lus los tres" de Mihura, y de nuevo Melibea, esta vez con María Guerrero en el personaje de La Celestina. Estrenó en Madrid de "La balada de los tres inocentes" de Pedro Mario Herrero, con José Sacristán, gran éxito del año 1973.
Formó su propia compañía dirigida por Fernando Pereira, llevando a escena obras como: "Fiebre" de Juan Antonio Castro; "La zorra y el escorpión" de Alfonso Paso, con Armando Calvo; "Amando a Amanda" de Arteche, con Gracita Morales; "Educanto a una idiota" de A. Paso con Máximo Valverde; "La Decente" de Mihura, con Vicente Parra, ...
Gira por España con "El Hotelito" de Antonio Gala, Gustavo Pérez Puig; "La condecoración" de Lauro Olmo, Vergel; "El Rayo" José Osuna; "Don Juan Tenorio" en el Teatro Español . Realizó el monólogo teatralizado "Mi querido Federico", vida y obra de Ferderico García Lorca. En 1992, estrenó "Compañero del Alma. ¡Compañero!", montaje teatral sobre la vida y obra de Miguel Hernánez y en 1.993 "Unidos en el tiempo", Machado, Lorca y Hernández. También "Compañeros", Carmen Conde y "Pido la paz", vida y obra de Blas de Otero, así como un espectáculo sobre la historia y literatura del toreo "Gloria y Arte".
Cuenta con infinidad de actuaciones en Venezuela, México, Pueto Rico, República Dominicana, Canadá ... . En 2002, al ser el 60 aniversario de la muerte de Miguel Hernández, repone "Compañero del Alma. ¡Compañero!": Asegura que siempre seguirá interpretando a estos poetas que son sus preferidos. Mary Paz Pondal es una veterana y gran actriz de cine, teatro y televisión. Mary Paz Pondal ha sido la Convidada d'Honor del I Festival de Cine Asturiano celebrado en Madrid en 2005 en conmemoración del I Centenariu del Cine Asturiano. pazpondal@terra.es





FESTIVAL DE CINE ASTURIANO
astúricu
Posts: 164
Joined: Sat Jun 28, 2003 12:39 pm
asturias_and_me:

CONVIDÁU D'HONOR AL FESTIVAL DE CINE ASTURIANO

Post by astúricu »

--------------------------------------------------------------------------------

Juan Gona, productor.
Convidáu d'Honor del I FESTIVAL DE CINE ASTURIANO

--------------------------------------------------------------------------------








JUAN GONA nació en Morcín- Asturies en 1951 y es uno de los grandes productores de cine y televisión independiente. A partir del año 1986 desarrolla su actividad como productor de publicidad, realizando trabajos para Sony, Caja Madrid, Renault, Polaroid, Flex, Campofrío, Bankinter, Peugeot, Procter & Gamble, entre otros. Su primer largometraje es la película SANTERA, una coproducción con Venezuela dirigida por Solveig Hoogesteijn en 1993. Al año siguiente, produce veintiséis episodios de VILLARRIBA Y VILLABAJO, serie dirigida por J.L. García Berlanga, Carlos Gil y Josetxo San Mateo. La serie fue un éxito y contó con la participación de, entre otros, Ana Duato, Juanjo Puigcorbé, Ángel de Andrés y Alfonso Lussón. En los siguientes años centra su producción en televisión; LA BANDA DE PÉREZ de Ricardo Palacios y Josetxo San Mateo, con Antonio Resines y Jesús Bonilla, y DON JUAN de J.L. García-Berlanga, protagonizada por José Coronado y Silvia Abascal. En 2001 se estrena DAMA DE PORTO PIM , película dirigida por Toni Salgot en el año 2000 basada en un cuento de Antonio Tabucchi, y protagonizada por Emma Suárez, Sergio Peris-Mencheta y Antonio Resines. En verano 2002 comienza el rodaje de EL CABALLERO DON QUIJOTE, dirigida por Manuel Gutiérrez Aragón y basada en la segunda mitad del clásico de Cervantes. La película cuenta, entre otros, con Juan Luis Galiardo, Carlos Iglesias, Emma Suárez, Juan Diego Botto y un largo etcétera de actores de gran prestigio. Ha obtenido numerosos galardones internacionales (Venecia, Biarritz, ACE Nueva York) y varias nominaciones a los Goya. En 2003 rueda EL AÑO DEL DILUVIO, una coproducción con Francia e Italia dirigida por Jaime Chávarri basada en el novela homónima de Eduardo Mendoza. Entre los actores principales cabe destacar Fanny Ardant, Dario Grandinetti, Ginés García Millán y Eloy Azorín. Ha producido también diversas series para televisión. Como realizador ha dirigido los documentales asturianos: "El arte prerrománico en Asturias" (1979), "Los vaqueiros de alzada" (1981), y "Muniellos reserva biológica" (1982)
En la actualidad JUAN GONA se encuentra inmerso en el proyecto PRIMERAS TOMAS; un conjunto de cinco películas escritas y dirigidas por nuevos talentos para un público joven y con la intención de aportar una visión actual y dinámica de temáticas universales, con gente como Víctor García León, José Antonio Quirós, Teresa Marcos y Lucinda Torre. También está preparando la próxima película de Manuel Gutiérrez Aragón, escrita junto a Senel Paz, y diversas series de tv.
JUAN GONA está además desarrollando un plan de coproducción comenzando por LAS BRIGADAS DEL TIGRE, que se trata de un ambicioso proyecto basado en un popular cómic francés y que tiene como protagonistas a Vincent Pérez y Sophie Marceaum, POLTERGAY y otros en colaboración con la productora francesa BABE FILMS. Juan Gona cuenta con un catálogo de excelentes películas españolas y europeas disponibles para dvd/video y televisión a través de la página www.gona.es



FESTIVAL DE CINE ASTURIANO
astúricu
Posts: 164
Joined: Sat Jun 28, 2003 12:39 pm
asturias_and_me:

PREMIU D'HONOR DEL FESTIVAL DE CINE ASTURIANO: GIL PARRONDO

Post by astúricu »

--------------------------------------------------------------------------------



Gil Parrondo, director artístico de cine

--------------------------------------------------------------------------------


Gil Parrondo es uno de los directores artísticos de cine más importantes del mundo. Nació en L.luarca- Asturias en 1921. Estudió en la Academia de Bellas Artes de San Fernando. Tras la Guerra Civil española ingresó en la productora ECESA, donde colaboró con Sigfrido Burmann. Desde entonces, y gracias a su participación en las superproducciones norteamericanas rodadas en España, se consolidó como uno de los más sólidos técnicos en su especialidad y uno de los decoradores artísticos españoles de más renombre internacional: Mister Arkadin (1955), de Orson Welles; Espartaco (1960), de S. Kubrick; El Cid (1961), de A. Mann; Lawrence de Arabia (1962), de D. Lean; Rey de Reyes (1961) y 55 días en Pekín (1963), de N. Ray; El fabuloso mundo del circo ("Circus World", 1964), de H. Hathaway. Con Franklin Schaffner ganó dos Oscar por su trabajo en Patton (1970) y Nicolás y Alejandra (1971) y fué nominado por Viajes con mi tía (1972), de G. Cukor. Desde entonces alterno su labor en producciones extranjeras y españolas. El viento y el león (1975), de J. Milius; Robin y Marian (1976), de R. Lester; Volver a empezar (1982), de J.L. Garci, por el que obtuvo el Premio Goya a la mejor Dirección Artística, Bearn (1983) y Las bicicletas son para el verano (1984), de J. Chavarri; Werther (1986), de Pilar Miró; Adiós al rey (1988), de J. Milius, etc. Recientemente ha participado en la serie televisiva de La Regenta, rodada en parte en Asturias, del afamado director J. Leite.

Gil Parrondo trabajó para casi todas las películas que el Imperio Bronston produjo en España. Por ejemplo construyó el foro romano de "La caída del Imperio romano". Gil Parrondo es el asturiano que más premios óscars tiene en su en su haber, un total de dos estatuillas. Miembro de la Academia Norteamericana de las Artes y las Ciencias Cinematográficas. Tiene la Medalla de Plata de Asturias del año 2003.

Principales premios:
1970 Óscar por la dirección artística en "Patton" (USA)
1971 Óscar por la dirección artística de "Nicolás y Alejandra"
1972 Seleccionado para el "Óscar" como mejor dirección artística por "Viajes con mi tía" (USA)
1995 Goya a la mejor dirección artística por "Canción de cuna"
1999 Medalla de Oro de la Academia
2005 Goya mejor dirección artística por "Tiovivo c.1950"



Filmografía en España:

TIOVIVO C. 1950 2004 Director artístico
YOU´RE THE ONE 2001 Director artístico
EL ABUELO 1998 Director artístico
CANCIÓN DE CUNA (GARCI) 1994 Director artístico
VOLVER A EMPEZAR 1982 Director artístico
LA ESPADA NEGRA 1976 Director artístico
DON QUIJOTE CABALGA DE NUEVO 1972 Director artístico





FESTIVAL DE CINE ASTURIANU
Post Reply

Return to “Asturian & Bable - Asturianu y bables”