Automatic Log-in doesn't always work on my computer

Have a question? Run into a problem on the site? Please tell us.<br>
¿Tienes una pregunta? ¿Topaste un problema en el sitio? Dinos.

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
Art
Site Admin
Posts: 4490
Joined: Mon Feb 17, 2003 4:50 am
Location: Maryland
asturias_and_me:

Automatic Log-in doesn't always work on my computer

Post by Art »

Several of us have had problems with with the automatic log-in. For example, on one computer I was able to log-in automatically, and then it stopped working. I discovered that auto log-in still worked on a different machine. I'm not sure, but I think the problem was bad cookies.

When this happens, I've had good results with deleting the cookies, shutting down the computer, and then trying again.

To delete cookies, you need to be in the browser you use.

For Netscape (most recent versions):
Click on "Tools" in the top menu bar,
then choose "Cookie Manager".
Under the default "Stored Cookies" tab, look for the buttons at the bottom of that small window.
Press "Remove All Cookies".
I think you'll need to press "Okay" to get out of this window.
I have had better luck when I then shut the computer down and start fresh.

For Internet Explorer (most recent versions):
click on "Tools" in the top menu bar,
then choose "Internet Options".
Then under the default "General" tab look for "Temporary Internet Files".
Press "Delete Cookies".
I think you'll need to press "Okay" to get out of this window.
I have had better luck when I then shut the computer down and start fresh.

If you're still having trouble, please let me know.

-----------

Reverso translation (tweaked by Art)

Varios de nosotros han tenido problemas con con la conexión [login] automática. Por ejemplo, sobre un ordenador fui capaz a la conexión [login] automáticamente, y luego esto dejó de trabajar. Descubrí que la conexión [login] automática todavía trabajaba sobre una máquina diferente. No estoy seguro, pero pienso que el problema era galletas ("cookies") malas.

Cuando esto pasa, he tenido resultados buenos con la supresión de las galletas, el cerrar el ordenador, y luego la tentativa otra vez.

Para suprimir galletas, tienes que estar en el browser que normalmente usas.

[Lo siento, pero no sé que títulos se usan por los botones y las ordenes en las browsers.]

Para Netscape (las versiones más recientes):
Chasca sobre "Instrumentos" en la barra de menú superior,
entonces escoja " el Gerente de Galleta".
En la opción por defecto, la etiqueta "Almacenó de Galletas", busca los botones en el fondo de aquella pequeña ventana.
Aprieta a la botón "Quita Todas las Galletas".
Pienso que tendrás que presionar "Bien" de salir de esta ventana.
He tenido la mejor suerte cuando entonces cerré el ordenador y empecé de nuevo.

Para Internet Explorer (las versiones más recientes):
chasca sobre "Instrumentos" en la barra de menú superior,
entonces escoja " Opciones de Internet ".
Entonces abajo la opción defecto, la etiqueta "General", busca "Archivos de Internet Temporales".
Aprieta " Suprime Galletas ".
Pienso que tendrás que presionar "Bien" de salir de esta ventana.
He tenido la mejor suerte cuando entonces cerré el ordenador y empecé de nuevo.

Si todavía tienes problemas, por favor avíseme.
Post Reply

Return to “Need Help? - ¿Precisas ayuda?”