Anzu wrote:P'Ayandés: ¿Qué babayaes dices? Fai'l favor.
1. ¿Que nun esiste u pueblu autudenomáu celta?
Eso ye falso fasta'l puntu de que la preba d'ello diola'l propiu Xuliu César, cuandu escribió sobro los celtes y dixo asina falando de los celtes del norti la Galia: "qui ipsorum lingua Caeltae nostra Galli appellantur", o lo que ye lo mesmo, que dicíen llamase celtes, anque los romanos nomárenlos galos.
De mou que Sí YE UN PUEBLU AUTUDENOMÁU.
Sí, una información qu'escribe un romanu. Agora pregúnta-y tu a César si todos esos tenían una identidá común colos de las islas británicas ya'l norte ibéricu, porque tábamos falando d'eso ¿non?
2. ¿"Pa la ciencia lo "celta" namás val na lingüística"?
NON, que nun conozas l'estudiu de los celtes n'otres rames de la ciencia nun quier dicir que nun tean definíos per ella. Concretamente, "celta" ta definío n'antropoloxía, y comu demostré nel caber artículu sobro xenética (quáconséyote ller), TAMIÉN NA XENÉTICA.
Ya bueno, ya l'astroloxía tamién. Nun sei qué nomes s'usan na xenética, pero en cualquier casu yía una ciencia moderna ya igual que la filoloxía puede garrar términos a posteriori pa describir realidades que tienen dalguna coincidencia con elementos míticos.
3. ¿Nun esiste una cultura celta?
Esiste, y ye precisamente porque ta espardía por MUNCHÍSIMOS pueblos hai tanta bayura de manifestaciones de la mesma. Si hai munchos pueblos con aniciu celta ye porque tienen un dieldu común, igual que les llingües, non porque daquién "decidiera llamalas celtas", sinon porque son les propies d'un pueblu antiquísimu y con una cultura perrica y PERESTUDIÁ.
Sí, bueno, d'esto sei un pouco ya siento dicite qu'has cambiar los l.libros de la cabecera de mesa. Si me dices unu solu seriu, que defina una cultura a partir d'unos feitos empíricos, bien comprobaos ya contrastaos, doute un premiu. Precisamente lo que sabemos agora yía que pol norte ibéricu la diversidá yera enorme, ya que todo lo que se consideraba na historiografía tradicional cumo culturalmente "celta" son sociedades con unas diferencias enormes ente sí. Querer ver una unidá ente el.los yía un exerciciu de fe dignu de respectar pol esfuerzu que rique. Pero más nada.
4. N'asturianu nun ye qu'hebia delles pallabres d'aniciu celta a mou de préstamos, comu podría pasar coles otres llingües que punxiste d'exemplu. Si n'asturianu hai tales pallabres ye porque (repito) tenemos aniciu celta. Vamos ver, si hai topónimos asgaya n'Asturies d'etimoloxía celta!: Dobra, Dobres, Dubros, Doiras (estos son hidrónimos), Teberga, Navia, Deva, Güeña, Candamu, Candás, Candanal.... De mou que NON, nun son un constructu afayaízu pa cualisquiera, NUN PUES TAPECER LA ESISTENCIA D'UN PUEBLU Y UNA CULTURA. Nin por inorancia pasaría la escusa.
Ta bien ¿ya con eso qué me quieres dicir? Si te parez mañena siguimos pola meseta. You nun digo que la l.lingua que se falara eiquí nun tuviera dientro d'esa familia que güei chaman celta, ou que nun fora mui similar.
5. Les llingües SÍ faen pueblu.
La mayor y más importanteseña d'identidá d'un pueblu ye la llingüa, porque ye la materialización sonora de la estructura del pensamientu. Ca pueblu, ca cultura, tien una mena d'atalantar les coses, inevitablemente condicioná pola so PROPIA forma d'espresales. Esto ya ye de perogrullu, pero paez que non p'algunos. Na hestoria hai cientos d'exemplos nes que la llingüa nun sólo anicia pueblu, sinon que lu unifica, y'n munchos casos ye quien a crear un estáu (véase Xina).
Si tas diciéndome en serio que nun hai correspuendencia pente la llingüa, la cultura y la identidá, permítome una entruga: ¿Tú viste esti foru? ¿A qué pueblu ta dedicáu? ¿A qué cultura? ¿qué llingüa figura comu opción?
Val, pero esta l.lingua fálase tamién en L.lión (que se sienten l.lioneses unos, castel.lanos outros, españoles outros tantos ya inda queda'l que pasa de las identidades) ya en Miranda ya la freguesía de Ruidenore, onde se sienten más portugueses que los de Lisboa. Entós non, una l.lingua nun fai necesariamente una identidá común. Contra esos casos que dices hai outros tantos al revés, la ruptura ente Croacia ya Serbia (pesóu más los económico, ya lo relixoso cumo sida, que la l.lingua), el casu de Suíza, con 4 l.linguas reconecías ya una unidá identitaria que yá quixeran tódolos demás estaos burgueses d'Europa. En China hai reconecías cerca de 200 l.linguas, mal exemplu...
Nun digo que nun haba relación ente l.lingua ya identidá, namás qu'una l.lingua nun fai un "pueblu" (entiendo que con "pueblu" falamos d'una comunidá con una identidá común de la que se sienten partícipes tódolos sous individuos ya todo eso). Polo tanto, nun podemos extrapolar con esa alegría rayas xeográficas de la xeol.lingüística a outros campos.
6. "Los celtas ya compañía son un incordiu porque tán interfiriendo na investigación de la historia"
Un pueblu, una cultura, que ye OXETU d'estudiu pola hestoria y NA hestoria ENXAMÁS pue ser un pilancu. Ye comu dicir "Los protones y demás elementos subatómicos son un incordiu porque interfieren na desplicación de la física cuántica"
Volvemos p'atrás. Eso seiría si hubiera pruebas empíricas de la existencia d'esa unidá cultural ya identidá común. Pero fíu, siento dicite que la xente que vivía nos castros d'esta tierra antias de que chegara Roma malapenas s'identificaban col vecín del monte d'enfrente, así que vei tu a perguntá-ys que piensaban de los británicos...
Siéntolo, nun pueo creyer qu'en serio camientes semeyante babayá. Un conseyu, anque seya un foru sigues tando espuestu al ridículu.
Pa Carlos: dame pena ver que-y escribes a Ayandés con tantu esmeru y tan bien argumentao. Dígolo porque d'aú nun hai nu pue sacase.
Gracias, ho, creo que puedo vivir con el.lo