I was wondering what a port manager does. Here's one summary.
Paul Blustein and Eric Rich, Washington Post wrote:Terminal operators typically lease facilities from a local port authority and are responsible for attracting shipping lines to use their terminal, where their main task is to move the thousands of containers that come in and out onto the right vessels, rail cars or trucks. In the process, they must maintain security at the facility, with the government providing backup and oversight.
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/co ... 01924.html
A foreign company was already managing the ports. It's not unusual in the US to have privately managed publically-owned facilities. There are restaurant concessions in national and state parks. Some of our major airports are privately-managed. I see no need to nationalize these resources. After all, we're looking for expert management.
Yes, managing ports is serious business, but are we willing to ban companies from Arab or Muslim countries from working with us? Not me. I see no evidence that Dubai Ports World would be an "unstable and whimsical 'partner'". On the contrary, the country of Dubai offers a glimpse of what would be possible in a progressive Middle East. And here we are discouraging that kind of future for the Middle East.
I don't see anyone worshiping globalization. (Well, maybe a few best-selling book authors are!) Globalization is probably already a done deal. So, anyone still resisting it is wrestling with the inevitable. Maybe what's going on is that we all know deep down that we can't stop this change, so instead, we - voters and politicians - do the only thing we can: react emotionally.
Unfortunately, Muslims around the world will interpret this incident as reflecting US attitudes toward them. Maybe they'd be right.
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Me preguntaba sobre qué hace un gerente de puerto. Aquí está un resumen.
Paul Blustein y Eric Rich, Washington Post, escribió - wrote: [trans. Art] Operadores de terminales típicamente arriendan instalaciones de una autoridad portuaria local y son responsables de atraer compañías navieras para usar su terminal, donde su tarea principal es de mover los miles de los contenedores que entran y salgan a los navíos, coches ferroviarios o camiones correctos. En el proceso, deben mantener la seguridad en la facilidad, con el gobierno que proporciona asistencia de reserva y vigilancia.
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/co ... 01924.html
Una empresa extranjera ya manejaba estos puertos. No es insólito en EU tener instalaciones públicas que son manejadas por empresas privadas. Hay concesiones de restaurante en los parques nacionales y de los estados. Algunos de nuestros aeropuertos principales tienen administración privada. No veo ninguna necesidad de nacionalizar estos recursos. Después de todo, buscamos dirección experta.
Sí, el dirigir de los puertos es un negocio muy serio. ¿Pero estamos dispuestos a prohibir que empresas de países árabes o Musulmanes trabajan con nosotros? Yo, no. No veo ningunas pruebas que el Dubai Ports World [Mundo de Puertos de Dubai] sería " un 'compañero' inestable y caprichoso". Al contrario, el país de Dubai ofrece una vislumbre de que sería posible en un Oriente medio progresista. Y ya somos desalentadores de esta clase de futuro para el Oriente medio.
No veo a nadie que venera la globalización. (!Pues, tal vez unos autores de libros de mayor venta sean así!) La globalización es probablemente ya un trato hecho. Entonces, los que todavía la resisten luchan contra el inevitable. Tal vez lo que pasa es que cada uno sabemos profundamente en nuestros corazones que no podemos parar este cambio, entonces en cambio, nosotros - votantes y políticos - hacen la única cosa que podemos: reaccionar emocionalmente.
Lamentablemente, los Musulmanes del mundo entero interpretarán este incidente como si refleja actitudes estadounidenses hacia ellos. Tal vez tendrían razón.