Blanco Family, Moreda

Researching our ancestors in Asturias & America.<br>
Investigando nuestros antepasados en Asturias y America

Moderators: svgev, Maria Garcia Alvarez, Moderators

Post Reply
Bob Blanco
asturias_and_me:

Blanco Family, Moreda

Post by Bob Blanco »

I am Bob Blanco and reside in San Diego, California, USA. I am searching for details about my grandfather Braulio Blanco and grandmother Lorenza Fernandez. Their 7 children were born in Moreda. My father, Cipriano Simeon Blanco was born April 21, 1912, the youngest. Braulio died in 1916 in Oviedo and the family immigrated to the United States in 1917. I have documentation through the ship's manifest using the ellisisland.org website. I am interested in learning more about the Fernandez/Blanco families (sisters, brothers, parents). Their offspring is well established. We need to access records in Asturias but command of languages other than English is poor to nil. Does anyone have suggestions to help us learn more about the Blanco/Fernandez familiies dating into the 1800's?
dmayedo
asturias_and_me:

Re: Blanco Family, Moreda

Post by dmayedo »

Hola, mi abuela es Fernández Blanco, nacidos en Cuba hijos de padres inmigrantes españoles. Su mama se llamaba María Blanco Giraldo, y su papa Genaro Fernández San Julián. De mi bisabuela sé poco. Mi bisabuelo nació en Cangas de Onís , Asturias. Era único hijo, yo tengo su fotografía conmigo. Murió en Cuba en el año 1924 de gastroenteritis, dejando huérfanos a sus 6 hijos. Mi bisabuela murió antes pero no sé de que. Tengo que platicar con mi abuela para obtener mas información. También sé que los Blanco están relacionados al apellido Capote, eso recuerdo, porque mi abuela me lo contó. Es estos momentos estoy recopilando información. Si encuentro algo más te haré saber. Feliz año nuevo.

[Art correo eliminado]
Post Reply

Return to “Genealogy - Genealogía”