ACEBA, bottom feeders in Asturias / ACEBA, los 'comeores'
Posted: Sun Feb 03, 2008 10:20 am
Skimming through a book about contemporary Spain (post-Franco) yesterday at a bookstore here in Washington, the author used Asturias as an example of an autonomous region where GDP growth had plummeted after the country’s return to democracy. There were chapters devoted to the Basque Country, Catalonia and Galicia to explain the economic and sociological differences that recast these regions in post-Franco Spain as innovators.
But when it came to talk about a ‘failed’ autonomous region, a few sentences were devoted to Asturias. The reason? I am paraphrasing, but the author suspects it has to do with the inheritance of a rust-belt economy that the political leadership of the region did not know how to turn around. I will look up the author and cite his quotes later. But I thought it interesting that Asturias had earned the dubious title of ‘big loser’ in a narrative of contemporary Spain.
Xuan Candano, the television reporter and columnist of La Nueva Espana (right-of-center newspaper with the widest circulation in Asturias) writes this column in today’s (Feb. 3, 2008) edition. The title ‘Pites! Pites!’ [pronounced PEE-tess] refers to the cooing words that people use when feeding chickens on the farm. Candano is poking fun at the way select groups in the principality have developed a sense of entitlement when it comes to collecting public funds: politicians, entrepreneurs, union leaders.
Vicente A. Areces, the regional president (3rd consecutive term) recently proclaimed what he dubbed a ‘social pact’ with these select groups. The pact’s acronym of ACEBA happens to imply the act of feeding: ‘cebar’ means to feed animals. In a traditionally poor region, Candano says, people have gotten used to a constant supply of food. The tributary stream helps sustain bottom feeders such as local entrepreneurs, who are shielded from global realities by the 'benevolent' paternalist system.
It’s all comically grotesque, were it not tragic for so many young Asturians forced to leave because the region has no economy to speak of. I will translate the column and add comment later, as it is written in Asturian and some of you may not understand.
http://www.lne.es/secciones/noticia.jsp ... ites-pites
¡Pites, pites...!
XUAN CÁNDANO
Fai unos años un rapaz d'un pueblu de les Cuenques acudió per primer vez a una manifestación pola oficialidá, la qu'entama n'Uviéu la Xunta Pola Defensa de la Llingua anantes del actu institucional de l'Academia nel teatru Campoamor. Al acabar la movilización subió colos collacios, más avezaos a estos rituales, a un palcu del teatru. Despistáu abondo y tovía cola escitación nel cuerpu por tanta reivindicación gayolera, tanta bandera y tantu xaréu de la manifestación, el mozu asturianista, de la que vio que s'alzaba mui seliquín un gran telón y apaecíen nel escenariu, sentaos nuna mesa, unos paisanos mui serios y enfataos que más qu'académicos paecíen banqueros aconceyaos, soltó un gran glayíu que sintióse en tol teatru:
-¡Comeores!
Más qu'avergoñaos muertos de risa, los collacios fueron quien a silencialu y sacalu del so error.
Nun sé que será del rapaz, pero si anguañu-y diere por salir a la cai dando'l mesmu glayíu, nun diba haber naide con razones pa tapa-y la boca nin error nengunu qu'iguar.
Asturies ye un inmensu comederu. Del Eo a Tinamayor, de Payares a Xixón, esto ye una fartura a la que tamos toos convidaos. Chiringuitos, subvenciones, pautosÉ ¡Será por perres!
La transición española tien un finxu cimeru: los Pautos de la Moncloa. Hasta ehí llegó'l puxu de la cai, les güelgones, la presión social, la utopía. La paz social tenía un preciu. Los sindicatos firmaron y, como los animales xabaces, fueron domesticaos. Hasta agora. N'Asturies, más, porque esti espectáculu repítese cada cuatro años, anque camuda de nome. El d'esti añu llámase Aceba (Acuerdo para la competitividad, el empleo y el bienestar de Asturias). Los urogallos aliméntense d'acebos y tán en trance d'estinción. A los asturianos danmos de comer l'Aceba, y lo mesmo. Cada día engordamos más, pero tamién tamos n'estinción, pola caída demográfica.
L'Aceba son tres mil seiscientos noventa y un millones d'euros en cuatro años. A la mesa, pa firmar, siéntense'l Principáu, que convida, los empresarios y los sindicatos. Esto ye la gran fartura, la torna al asturianu de «La grande bouffe», aquella película tan gocha de Marco Ferreri. Ciento tres d'esos millones van pa «formación y empleo», que ye d'onde pillen los sindicatos y la FADE pa financiase.
Lluegu tán los postres: una subvención pa esti, un contratín p'aquel, un programucu pal otru. Pa la cultura, con eso basta. Los artistes ye lo que tienen, aliméntense cola vanidá y básta-yos con cuatro duros. Ye la política de ¡pites, pites!É la del paisanu espardiendo piensu pel gallineru.
La paz social ye mui silenciosa. Cola boca enllena nun se fala. Tampoco nun barrena unu la cabeza. Contra la funesta zuna de pensar, la prestosa decisión de xintar. ¡Habrá cosa más guapa que tola familia na mesa, como nes bodes!
¡Asturies, qué gran banquete y qué tierra de contrastes: los llicenciaos, a emigrar; y los demás, a comer! Hai cuatro repunantes que nun se quieren sentar na mesa, los mui mazcayos. Nun se sabe ónde xinten. Pero nin los conocemos. Nun salen na semeya al final, cuando los puros y los volaores.
But when it came to talk about a ‘failed’ autonomous region, a few sentences were devoted to Asturias. The reason? I am paraphrasing, but the author suspects it has to do with the inheritance of a rust-belt economy that the political leadership of the region did not know how to turn around. I will look up the author and cite his quotes later. But I thought it interesting that Asturias had earned the dubious title of ‘big loser’ in a narrative of contemporary Spain.
Xuan Candano, the television reporter and columnist of La Nueva Espana (right-of-center newspaper with the widest circulation in Asturias) writes this column in today’s (Feb. 3, 2008) edition. The title ‘Pites! Pites!’ [pronounced PEE-tess] refers to the cooing words that people use when feeding chickens on the farm. Candano is poking fun at the way select groups in the principality have developed a sense of entitlement when it comes to collecting public funds: politicians, entrepreneurs, union leaders.
Vicente A. Areces, the regional president (3rd consecutive term) recently proclaimed what he dubbed a ‘social pact’ with these select groups. The pact’s acronym of ACEBA happens to imply the act of feeding: ‘cebar’ means to feed animals. In a traditionally poor region, Candano says, people have gotten used to a constant supply of food. The tributary stream helps sustain bottom feeders such as local entrepreneurs, who are shielded from global realities by the 'benevolent' paternalist system.
It’s all comically grotesque, were it not tragic for so many young Asturians forced to leave because the region has no economy to speak of. I will translate the column and add comment later, as it is written in Asturian and some of you may not understand.
http://www.lne.es/secciones/noticia.jsp ... ites-pites
¡Pites, pites...!
XUAN CÁNDANO
Fai unos años un rapaz d'un pueblu de les Cuenques acudió per primer vez a una manifestación pola oficialidá, la qu'entama n'Uviéu la Xunta Pola Defensa de la Llingua anantes del actu institucional de l'Academia nel teatru Campoamor. Al acabar la movilización subió colos collacios, más avezaos a estos rituales, a un palcu del teatru. Despistáu abondo y tovía cola escitación nel cuerpu por tanta reivindicación gayolera, tanta bandera y tantu xaréu de la manifestación, el mozu asturianista, de la que vio que s'alzaba mui seliquín un gran telón y apaecíen nel escenariu, sentaos nuna mesa, unos paisanos mui serios y enfataos que más qu'académicos paecíen banqueros aconceyaos, soltó un gran glayíu que sintióse en tol teatru:
-¡Comeores!
Más qu'avergoñaos muertos de risa, los collacios fueron quien a silencialu y sacalu del so error.
Nun sé que será del rapaz, pero si anguañu-y diere por salir a la cai dando'l mesmu glayíu, nun diba haber naide con razones pa tapa-y la boca nin error nengunu qu'iguar.
Asturies ye un inmensu comederu. Del Eo a Tinamayor, de Payares a Xixón, esto ye una fartura a la que tamos toos convidaos. Chiringuitos, subvenciones, pautosÉ ¡Será por perres!
La transición española tien un finxu cimeru: los Pautos de la Moncloa. Hasta ehí llegó'l puxu de la cai, les güelgones, la presión social, la utopía. La paz social tenía un preciu. Los sindicatos firmaron y, como los animales xabaces, fueron domesticaos. Hasta agora. N'Asturies, más, porque esti espectáculu repítese cada cuatro años, anque camuda de nome. El d'esti añu llámase Aceba (Acuerdo para la competitividad, el empleo y el bienestar de Asturias). Los urogallos aliméntense d'acebos y tán en trance d'estinción. A los asturianos danmos de comer l'Aceba, y lo mesmo. Cada día engordamos más, pero tamién tamos n'estinción, pola caída demográfica.
L'Aceba son tres mil seiscientos noventa y un millones d'euros en cuatro años. A la mesa, pa firmar, siéntense'l Principáu, que convida, los empresarios y los sindicatos. Esto ye la gran fartura, la torna al asturianu de «La grande bouffe», aquella película tan gocha de Marco Ferreri. Ciento tres d'esos millones van pa «formación y empleo», que ye d'onde pillen los sindicatos y la FADE pa financiase.
Lluegu tán los postres: una subvención pa esti, un contratín p'aquel, un programucu pal otru. Pa la cultura, con eso basta. Los artistes ye lo que tienen, aliméntense cola vanidá y básta-yos con cuatro duros. Ye la política de ¡pites, pites!É la del paisanu espardiendo piensu pel gallineru.
La paz social ye mui silenciosa. Cola boca enllena nun se fala. Tampoco nun barrena unu la cabeza. Contra la funesta zuna de pensar, la prestosa decisión de xintar. ¡Habrá cosa más guapa que tola familia na mesa, como nes bodes!
¡Asturies, qué gran banquete y qué tierra de contrastes: los llicenciaos, a emigrar; y los demás, a comer! Hai cuatro repunantes que nun se quieren sentar na mesa, los mui mazcayos. Nun se sabe ónde xinten. Pero nin los conocemos. Nun salen na semeya al final, cuando los puros y los volaores.