Hola,
Me podría alguien ayudar a recordar una vieja copla o poesía vaqueira que cantaba siempre mi abuela, y que ahora no recuerdo, más que como empieza y como termina:
Comienza con algo así como "Si, soy vaqueiro" más adelante (...) "ahora bajo (o subo) al puerto (o pueblo?)
Y termina: "Na mano un ramín d´acebo"
quisiera recordarla, pues me trae recuerdos de ella, ya que cuando la recitaba (rapidísimo y con viva voz) la "vieya" se ponia muy orgullosa, al recordar sus tierras vaqueiras.
--------------------------------------------------------------------------------------
Hello,
Could anybody help Me, with an old vaqueiro Poem, wich my nany always
used to recitate, and now i dont remember of it? I only remember how it started and finished.
It Starts somehow like: "Si, Soy vaqueiro" and continues (...) "ahora bajo al puerto (o pueblo?)" , and finish with "Na mano un ramín d´acebo".
I wish to rember it because it remembers me to my nany and how proud she became when she recited it loudly, smiling, and very fast!!!
Thanks, Ta llueu
Soy Vaqueiro
Moderator: Moderators
Soy Vaqueiro
Hello, I´m a Son of Asturias too, my father came to Uruguay in 1956 from "conceyu de Tineo" where most of my family still living and in Avilés too.
I´m interested in all subjects that concerns Asturias.
I´m interested in all subjects that concerns Asturias.