El corricorri de Ponga
Posted: Fri Nov 25, 2016 5:27 am
EL CORRICORRI DE PONGA
Esto que nos montes de Ponga ya va años jallé alcordanza d'un baile llamáu corricorri, no igual al mui nombráu d'Arenas de Cabrales pero sí con dellas semeyanzas.
De Tolivia, aldea hoi fracasada, era nacíu en 1913 Ramón Frutoso Llamazales Díaz, qu'en avientu de 1993 díxomi tovía cómo era esi corricorri de Ponga.
Paecíase al d'Arenas en que vinían a ser más las que bailaban que los que bailaban, nas comparanzas con otros bailes, nos blincos de los hombres, no guapu, no cansáu qu'era, en qu'en Arenas l'hombre da muchos semixiros y daque güelta completa sobre sí, en que las muyeres llevan plantas nas manos y más que nada en qu'el hombre sigui a las mozas y estas a elli. En Tolivia el contenidu eróticu del baile era muchu más claru qu'en Arenas.
Bailábase, según Ramón, en Viboli, Casielles, El Cándanu y Viegu, que son pueblos de Ponga.
Otros hombres y muyeres de Ponga y Amieva que sabían el nombre eran Julia Vidarte María (de La Caviella), Gerardo Díaz Llamazales (de Bores), Mariano y Benina Toribio Rodríguez (Tanda), Teresa Pérez Díaz y Salvador Pérez Cueto (Vallimoru), Manuela Fana Álvarez (Pen, Amieva) y Gabriel Iglesias Domingo (San Inacio; llamó-y correcorre).
Hai que dicir tamién que Ramón Huerta Posada cita ente los bailes llaniscos "la danza, el pericote ó corre-corre, la giraldilla, el fandango, la gallegada, las seguidillas...".
Y qu'el novelista Antonio Quintana Menéndez, llaniscu de Puertas de Riegu, escribe que na función del Cristo del Camino (La Portiella, Llanes) "aquí en un corrillo se baila el corre corre, baile indígena de nuestra comarca y desconocido en todo el resto de la provincia".
Y qu’en Cos (Mazcuerras, Cantabria) el correcorrecorre, con un hombre y una mujer o dos mujeres llamábase asina "porque era un baile deprisa". Y que en Zurea (Tsena) "el corricorri" era un xuegu de rapazos y mozos.
Todo esto saquélo nel llibru Tradiciones curiosas de Asturias, ([Llanes], 1994, páxinas 20 a 28 ).
El casu e que agora sé que Julio de Prado Reyero (Sahelices de Sabero, 1927 - Lleón, 2014), na páxina 67 del llibru Cistierna y sus comarcas (Cistierna, 1980), citó un baile asemeyáu y homónimu que diz que se bailaba en sitios que tan mui cerca de los pueblos de Ponga que dixi:
«Recogemos un manojo de leyendas propias de nuestra tierra, que nos han sido legadas por la tradición.
»En las zonas limítrofes con Asturias existía un baile conocido por «Corricorri» heredado sin duda de los celtas, en el que los guerreros y nobles solían escoger sus esposas. Se reunía a las mujeres más hermosas de todas las tribus ataviadas con los mejores vestidos. Bailaban para cautivar al caballero y lo rodeaban hasta que lo conseguían. De esta manera el elegido escogía a su futura esposa».
Ramón
Esto que nos montes de Ponga ya va años jallé alcordanza d'un baile llamáu corricorri, no igual al mui nombráu d'Arenas de Cabrales pero sí con dellas semeyanzas.
De Tolivia, aldea hoi fracasada, era nacíu en 1913 Ramón Frutoso Llamazales Díaz, qu'en avientu de 1993 díxomi tovía cómo era esi corricorri de Ponga.
Paecíase al d'Arenas en que vinían a ser más las que bailaban que los que bailaban, nas comparanzas con otros bailes, nos blincos de los hombres, no guapu, no cansáu qu'era, en qu'en Arenas l'hombre da muchos semixiros y daque güelta completa sobre sí, en que las muyeres llevan plantas nas manos y más que nada en qu'el hombre sigui a las mozas y estas a elli. En Tolivia el contenidu eróticu del baile era muchu más claru qu'en Arenas.
Bailábase, según Ramón, en Viboli, Casielles, El Cándanu y Viegu, que son pueblos de Ponga.
Otros hombres y muyeres de Ponga y Amieva que sabían el nombre eran Julia Vidarte María (de La Caviella), Gerardo Díaz Llamazales (de Bores), Mariano y Benina Toribio Rodríguez (Tanda), Teresa Pérez Díaz y Salvador Pérez Cueto (Vallimoru), Manuela Fana Álvarez (Pen, Amieva) y Gabriel Iglesias Domingo (San Inacio; llamó-y correcorre).
Hai que dicir tamién que Ramón Huerta Posada cita ente los bailes llaniscos "la danza, el pericote ó corre-corre, la giraldilla, el fandango, la gallegada, las seguidillas...".
Y qu'el novelista Antonio Quintana Menéndez, llaniscu de Puertas de Riegu, escribe que na función del Cristo del Camino (La Portiella, Llanes) "aquí en un corrillo se baila el corre corre, baile indígena de nuestra comarca y desconocido en todo el resto de la provincia".
Y qu’en Cos (Mazcuerras, Cantabria) el correcorrecorre, con un hombre y una mujer o dos mujeres llamábase asina "porque era un baile deprisa". Y que en Zurea (Tsena) "el corricorri" era un xuegu de rapazos y mozos.
Todo esto saquélo nel llibru Tradiciones curiosas de Asturias, ([Llanes], 1994, páxinas 20 a 28 ).
El casu e que agora sé que Julio de Prado Reyero (Sahelices de Sabero, 1927 - Lleón, 2014), na páxina 67 del llibru Cistierna y sus comarcas (Cistierna, 1980), citó un baile asemeyáu y homónimu que diz que se bailaba en sitios que tan mui cerca de los pueblos de Ponga que dixi:
«Recogemos un manojo de leyendas propias de nuestra tierra, que nos han sido legadas por la tradición.
»En las zonas limítrofes con Asturias existía un baile conocido por «Corricorri» heredado sin duda de los celtas, en el que los guerreros y nobles solían escoger sus esposas. Se reunía a las mujeres más hermosas de todas las tribus ataviadas con los mejores vestidos. Bailaban para cautivar al caballero y lo rodeaban hasta que lo conseguían. De esta manera el elegido escogía a su futura esposa».
Ramón