FAVORITISMOS E INJUSTICIAS TELEVISIVAS
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FAVORITISMOS E INJUSTICIAS TELEVISIVAS
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Last edited by Anastasia on Wed Jul 16, 2014 10:22 am, edited 1 time in total.
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Last edited by Anastasia on Wed Jul 16, 2014 10:22 am, edited 1 time in total.
Bueno, pues...¿qué puedo decirte? No sé nada de las telenovelas y nunca he visto las que hay en España. Además, no soy cualificado criticar como escribes. (¡Ya ves como escribo en la lengua tuya!)
Me interesará leer más sobre las razones para retirar "Anastasia". Es posible que tuvieron motivos complejos.
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Well, what can I say? I don't know anything about soap operas and I've never seen the ones you have in Spain. Plus, I'm not really qualified to judge how you write. (You've seen how I write in your language!)
I'd be interested in reading more about the reasons for terminating "Anastasia." It's possible that they had complex motives.
Me interesará leer más sobre las razones para retirar "Anastasia". Es posible que tuvieron motivos complejos.
¿Quieres hacer unas investigaciones? ¿Es posible que entrevistes unos executivos de TVE (y otros que saben lo que pasó) para escribir un artículo para una revista de las telenovelas? Para tener exito, tengas que ser abierto a posibilidades que no te gustan. Me parece que también hay que planear tus preguntas y explorar respuestas posibles diversas antes de las entrevistas (para prepararse para las respuestas que te puedan dar y entonces tener más preguntas buenas).Anuski wrote:Dicen que la han retirado por cuestiones políticas. ¿Será eso cierto? Será que, a lo mejor, España ya no se lleva tan bien con Rusia y han decidido hacerle la pelota al gobierno, como siempre hace TVE? ¡Misterio sin resolver!
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Well, what can I say? I don't know anything about soap operas and I've never seen the ones you have in Spain. Plus, I'm not really qualified to judge how you write. (You've seen how I write in your language!)
I'd be interested in reading more about the reasons for terminating "Anastasia." It's possible that they had complex motives.
Would you be interested in doing some research? Is it possible that you could interview some executives from TVE (and others who know what happened) so that you could write an article for one of the soap opera magazines? To be successful, you'd have to be open to possibilities that you won't like. It seems to me that you'd also have to plan your questions and explore different possible answers before the interviews (so that you'll be prepared for the answers they might give and you'll be able to ask more good questions).Anuski--translated by Art wrote:It is said that they pulled the program because of political issues. Is that true? Is it possible that Spain might not be getting along well with Russia any more, and that they decided to suck up to the government, as TVE always does? It's an unsolved mystery!
No sé si sale Anastasia aquí en los EE.UU. No veo mucho del tele.
Pienso que TVE está llevando un negocio. Ustedes quienes aman esta telenovela están empezando una religión. Son distintos.
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I don't know if Anastasia is on the air here in the US. I don't watch much TV.
I think that TVE is running a business. Those of you who love the show are starting a religion. That's different.
Me hiciste reir con éste. ¿Crees que las telenovelas son una parte importante de la cultura más alta? Bueno, es posible que soy elitista pero, hombre....Anuskiastasia wrote:España queda como una inculta
Pienso que TVE está llevando un negocio. Ustedes quienes aman esta telenovela están empezando una religión. Son distintos.
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I don't know if Anastasia is on the air here in the US. I don't watch much TV.
With this you made me laugh. Do you think that soap operas are an important part of high culture? Well, perhaps I'm a bit elitist, but my goodness....Anuskiastasia wrote:Spain remains uncultured
I think that TVE is running a business. Those of you who love the show are starting a religion. That's different.
Ahí está el tema. TVE es una empresa pública con una deuda de aproximadamente 6500 millones de Euros (¡ eight billion dollars !!!). La financiación de dicha cadena proviene de nuestros impuestos mayormente, y de la publicidad, haciendo competencia desleal a las cadenas privadas. Ahora dicen que quieren ahorrar y quizás no compraran nuevos episodios de "Anastasia" por ser caros, aunque me parece que hay un trasfondo mucho más oscuro...Art wrote:Pienso que TVE está llevando un negocio.
En la última etapa del gobierno del PP, TVE perdía audiencia poco a poco. Me imagino que con el vuelco electoral, los afines al PP se fueron a otra parte en busca del Urdazi (presentador del telediario en aquel entonces, totalmente pro-PP) de turno, y los del PSOE no se sienten atraídos por la "nueva" programación a pesar de ser supuestamente más "progre".
Me temo que se quieran cargar TVE para favorecer algún grupo privado, tipo PRISA (editora de El País).
O simplemente, ese culebrón no le gustaba a alguien de la casa real, y estos socialistas monárquicos (¿parece paradójico, verdad?) mandaron eliminarlo para no molestar a su amo (no me refiero a Polanco, propietario de PRISA, una especie de Robert Murdoch patrio, sino al otro).
Que España es inculta, es una gran verdad, y cuanto más arriba, más inculta por mucha parafernalia intelectualoide que tengan...
Si nos ponemos a buscar intelectuales de verdad en este país, cuesta encontrarlos...
pensemos...
¿existen?
Y no me vengan los asturianos con Gustavo Bueno... por dios...
Un saludo
¿Entonces TVE es más burocracia que negocio? Interesante.
Creo que hay algunos intelectuales de verdad en este foro, ¿no? Como tú, Berodia.
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Then TVE is more a bureacracy than a business? Interesting.
I believe that there are some true intellectuals in this forum, don't you think? Like you, Berodia.
Creo que hay algunos intelectuales de verdad en este foro, ¿no? Como tú, Berodia.
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Then TVE is more a bureacracy than a business? Interesting.
I believe that there are some true intellectuals in this forum, don't you think? Like you, Berodia.
Last edited by Art on Sun Apr 10, 2005 12:50 am, edited 1 time in total.
¿Mides la cultura de España por una telenovela? Pues para mi las telenovelas eran el pasto de la incultura.
Ahora pienso que mi propia incultura puede venir porque odio las telenovelas.
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trans. Art
You'd measure the cultural level of Spain by a soap opera? Well, for me, the soaps were the nourishment [ ~ seedbed] of ignorance.
Now I think that my own ignorance [lack of culture] might have come about because I hate the soap operas.
Ahora pienso que mi propia incultura puede venir porque odio las telenovelas.
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trans. Art
You'd measure the cultural level of Spain by a soap opera? Well, for me, the soaps were the nourishment [ ~ seedbed] of ignorance.
Now I think that my own ignorance [lack of culture] might have come about because I hate the soap operas.
- Terechu
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- asturias_and_me:
Mira por dónde nuestra Anuski ha abierto un tema muy bueno!
Las telenovelas no son ni más ni menos basura que el fútbol, aunque mucho más baratas. Sin embargo nadie cuestiona que una televisión endeudada en unos 7.000 millones de € (9.000 millones $) pague millones en derechos de retransmisión a clubs cuyas delicadas "estrellas" tienen sueldos comparables al presupuesto anual de Sanidad de toda Asturias.
¿Quién decide qué es cultura? Mao Tse-Tung decía que sólo era cultura lo que hacía el pueblo. Entonces los bodegones de mi prima Pili son cultura y los de Picasso no. Conozco a un catedrático de historia del arte que dice que Miró era un dibujante malo y que algún día alguien se atreverá a decir que nos estuvo tomando el pelo a todos.
A mí "Cumbres borrascosas" siempre me pareció uno de los mejores libros de la historia. Cuando mi hija lo leyó a los 14 años le encantó, porque según ella era "como un culebrón" bien escrito. Lo mismo dijo de "El Conde de Montecristo" y de "Orgullo y Prejuicio".
Da la casualidad que tanto Emily Brontë, como Alexander Dumas, como Jane Austen están entre la flor y nata de los escritores clásicos.
Ahí queda la pregunta.
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Well, what do you know? Looks like our own Anuski has started a pretty good topic.
Soap operas are not any more trashy than football (soccer) although certainly much cheaper. Yet nobody questions that a public television, with a debt amounting to 7,000 million EUR (9,000 million USD) pays millions of Euros in broadcasting rights to football clubs, whose tenderfooted “stars” have salaries that could be compared to Asturias’ overall annual Health Care budget.
Who decides what is culture? Mao Tse-Tung used to say that the only real culture was what the People produced. Thus, my cousin Pili’s still lives are culture, but not Picasso’s. I know a professor of Fine Arts who claims that Miró was nothing but a bad illustrator and that someday somebody will have the guts to come out and openly say that he’s been pulling our leg all along.
I always considered “Wuthering Heights” one of the best books ever written. When my daughter read it at age 14 she loved it, because, according to her, it was like a “well written soap opera”. She said the same about “The Count of Monte Cristo” and “Pride and Prejudice”.
It just so happens that Emily Brontë, Alexander Dumas and Jane Austen are among the “crème de la crème” of classical writers.
What's your opinion?
Las telenovelas no son ni más ni menos basura que el fútbol, aunque mucho más baratas. Sin embargo nadie cuestiona que una televisión endeudada en unos 7.000 millones de € (9.000 millones $) pague millones en derechos de retransmisión a clubs cuyas delicadas "estrellas" tienen sueldos comparables al presupuesto anual de Sanidad de toda Asturias.
¿Quién decide qué es cultura? Mao Tse-Tung decía que sólo era cultura lo que hacía el pueblo. Entonces los bodegones de mi prima Pili son cultura y los de Picasso no. Conozco a un catedrático de historia del arte que dice que Miró era un dibujante malo y que algún día alguien se atreverá a decir que nos estuvo tomando el pelo a todos.
A mí "Cumbres borrascosas" siempre me pareció uno de los mejores libros de la historia. Cuando mi hija lo leyó a los 14 años le encantó, porque según ella era "como un culebrón" bien escrito. Lo mismo dijo de "El Conde de Montecristo" y de "Orgullo y Prejuicio".
Da la casualidad que tanto Emily Brontë, como Alexander Dumas, como Jane Austen están entre la flor y nata de los escritores clásicos.
Ahí queda la pregunta.
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Well, what do you know? Looks like our own Anuski has started a pretty good topic.
Soap operas are not any more trashy than football (soccer) although certainly much cheaper. Yet nobody questions that a public television, with a debt amounting to 7,000 million EUR (9,000 million USD) pays millions of Euros in broadcasting rights to football clubs, whose tenderfooted “stars” have salaries that could be compared to Asturias’ overall annual Health Care budget.
Who decides what is culture? Mao Tse-Tung used to say that the only real culture was what the People produced. Thus, my cousin Pili’s still lives are culture, but not Picasso’s. I know a professor of Fine Arts who claims that Miró was nothing but a bad illustrator and that someday somebody will have the guts to come out and openly say that he’s been pulling our leg all along.
I always considered “Wuthering Heights” one of the best books ever written. When my daughter read it at age 14 she loved it, because, according to her, it was like a “well written soap opera”. She said the same about “The Count of Monte Cristo” and “Pride and Prejudice”.
It just so happens that Emily Brontë, Alexander Dumas and Jane Austen are among the “crème de la crème” of classical writers.
What's your opinion?
I wouldn't hold Mao as a model. His government was totalitarian and he might as well have been Franco. They burned books--and almost certainly many copies of Wuthering Heights.
Anuski, I searched on the internet for the "Poor Anastasia" series in the US. I saw several references (like how popular it was in China), but nothing that indicates it has been shown here. There was also an animated film called "Anastasia," produced by Fox Animation Studios in 1997.
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Yo no pondría a Mao como modelo. Su gobierno era totalitario y él podría haber sido Franco. Ellos quemaron libros - y casi seguramente muchas copias de Cumbres borrascosas.
Anuski, busqué sobre la Internet para la serie "Anastasia Pobre" en EU. Yo vi varias referencias (como está muy popular en China), pero nada que indica que lo han mostrado aquí. Había también una película animada llamada "Anastasia" producida por Estudios de Animación de Fox en 1997.
Anuski, I searched on the internet for the "Poor Anastasia" series in the US. I saw several references (like how popular it was in China), but nothing that indicates it has been shown here. There was also an animated film called "Anastasia," produced by Fox Animation Studios in 1997.
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Yo no pondría a Mao como modelo. Su gobierno era totalitario y él podría haber sido Franco. Ellos quemaron libros - y casi seguramente muchas copias de Cumbres borrascosas.
Anuski, busqué sobre la Internet para la serie "Anastasia Pobre" en EU. Yo vi varias referencias (como está muy popular en China), pero nada que indica que lo han mostrado aquí. Había también una película animada llamada "Anastasia" producida por Estudios de Animación de Fox en 1997.
On the other hand...
Mao is right that -- as a definition -- culture is what the people do.
Watching TV, talking on cell phones, taking a paseo, or driving like a madman is all culture. I'm glad when ordinary people take up an art. I myself prefer performing amateur music to listening to professional musicians.
But it seems to me that there is something special about a culture that produces profound art that touches people. Unfortunately, today American culture doesn't support that kind of art. I'm not sure Spanish or Asturian culture does either.
Although soap operas can touch people deeply, aren't they more like Marx's "opiates of the masses"? They're a placebo instead of something substantial.
Ah, but maybe there's no real different between high art, low art, and religion. Perhaps high art is simply opiates for the elite!
Hmm. If religion was an opiate, what did Marx think was better? Politics? Labor organizations? Yawn.
Well, I'd love to know what you all think.
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Por otra lado...
Mao tiene razón que - como una definición - la cultura es lo que la gente hace.
Mirar la TV, hablar sobre teléfonos móviles, dar un paseo, o conducir como un loco es toda parte de la cultura. Me alegro cuando la gente ordinaria empiecen a hacer una forma de arte. Yo mismo prefiero hacer la música como amateur a escuchar a músicos profesionales.
Pero me parece que hay algo especial de una cultura que produce el arte profunda que toca a la gente. Lamentablemente, hoy la cultura americana no apoya aquella clase de arte. No soy seguro que la cultura española o asturiana lo apoya tampoco.
Aunque las telenovelas puedan tocar a la gente profundamente, ¿no sean más bien "los opiáceos de las masas" de Marx? Son un placebo en vez de algo sustancial.
Ah, pero tal vez no haya ningúna verdadera diferencia entre el alto arte, el arte bajo, y la religión. ¡Quizás el alto arte es simplemente un opiáceo para la élite!
¡Um!. ¿Si la religión fuera un opiáceo, qué hizo Marx piensa era mejor? ¿La política? ¿Las organizaciones de trabajadores? Bostezo.
Pues, me gustaría saber lo que vosotros piensáis.
Mao is right that -- as a definition -- culture is what the people do.
Watching TV, talking on cell phones, taking a paseo, or driving like a madman is all culture. I'm glad when ordinary people take up an art. I myself prefer performing amateur music to listening to professional musicians.
But it seems to me that there is something special about a culture that produces profound art that touches people. Unfortunately, today American culture doesn't support that kind of art. I'm not sure Spanish or Asturian culture does either.
Although soap operas can touch people deeply, aren't they more like Marx's "opiates of the masses"? They're a placebo instead of something substantial.
Ah, but maybe there's no real different between high art, low art, and religion. Perhaps high art is simply opiates for the elite!
Hmm. If religion was an opiate, what did Marx think was better? Politics? Labor organizations? Yawn.
Well, I'd love to know what you all think.
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Por otra lado...
Mao tiene razón que - como una definición - la cultura es lo que la gente hace.
Mirar la TV, hablar sobre teléfonos móviles, dar un paseo, o conducir como un loco es toda parte de la cultura. Me alegro cuando la gente ordinaria empiecen a hacer una forma de arte. Yo mismo prefiero hacer la música como amateur a escuchar a músicos profesionales.
Pero me parece que hay algo especial de una cultura que produce el arte profunda que toca a la gente. Lamentablemente, hoy la cultura americana no apoya aquella clase de arte. No soy seguro que la cultura española o asturiana lo apoya tampoco.
Aunque las telenovelas puedan tocar a la gente profundamente, ¿no sean más bien "los opiáceos de las masas" de Marx? Son un placebo en vez de algo sustancial.
Ah, pero tal vez no haya ningúna verdadera diferencia entre el alto arte, el arte bajo, y la religión. ¡Quizás el alto arte es simplemente un opiáceo para la élite!
¡Um!. ¿Si la religión fuera un opiáceo, qué hizo Marx piensa era mejor? ¿La política? ¿Las organizaciones de trabajadores? Bostezo.
Pues, me gustaría saber lo que vosotros piensáis.
Last edited by Art on Wed Feb 08, 2006 3:38 am, edited 1 time in total.
- Terechu
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The Real Academia has many definitions for "Art" . The first one: "Virtue, dispostion and ability to make something", but then they get more specific: "Set of precepts and rules necessary to do/make something well" ....So my cousin Pili's horrendous still lives are automatically disqualifiedArt wrote:On the other hand...
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Although soap operas can touch people deeply, aren't they more like Marx's "opiates of the masses"? They're a placebo instead of something substantial.
Ah, but maybe there's no real different between high art, low art, and religion. Perhaps high art is simply opiates for the elite!
Hmm. If religion was an opiate, what did Marx think was better? Politics? Labor organizations? Yawn.
Well, I'd love to know what you all think.
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Por otra lado...
...Aunque las telenovelas puedan tocar a la gente profundamente, ¿no sean más bien "los opiáceos de las masas" de Marx? Son un placebo en vez de algo sustancial.
Ah, pero tal vez no hay ningúna verdadera diferencia entre el alto arte, el arte bajo, y la religión. ¡Quizás el alto arte es simplemente un opiáceo para la élite!
¡Um!. ¿Si la religión fuera un opiáceo, qué hizo Marx piensa era mejor? ¿La política? ¿Las organizaciones de trabajadores? Bostezo.
Pues, me gustaría saber lo que vosotros piensáis.
I compared soap operas to football, because both phenomena are opium for the masses, or what Julius Caesar called "Panem et Circenses" - keep people well fed and entertained and they will not meddle in politics and demand explanations from politicians. It always works. In recent years "Shopping" has become another alternative.
The Russian Revolution and the world-wide worker uprisings happened because people were working themselves to death, but weren't paid enough to keep their families fed and certainly had neither the leisure time not the money to go to the movies or to a soccer game.
The Revolution ended up being a failure for many obvious reasons, but largely due to the fact that people living in communist countries COULD NOT GO SHOPPING!
When the Berlin Wall came down the streets of Berlin filled with East German shoppers buying whatever they could afford. It was amazing to see everybody buying bananas and peaches and eating them right there on the spot!
- Terechu
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- asturias_and_me:
Ya ves, aquí empezamos hablando de telenovelas y acabamos debatiendo la revolución rusa
Perdón por haberte "secuestrado" el tema.
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That's how we are, we start talking about soap operas and end up discussing the Russian Revolution!
Sorry about hogging your thread.
Perdón por haberte "secuestrado" el tema.
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That's how we are, we start talking about soap operas and end up discussing the Russian Revolution!
Sorry about hogging your thread.